Projekty w ramach programu „Geocentrum Doskonałości”
„Geocentrum Doskonałości” to autorski program dostosowywania umiejętności studentów Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza do współczesnych wymagań rynku pracy. Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Wachlarz warsztatów był bardzo szeroki, od rozwoju umiejętności interpersonalnych, kompetencji językowych, specjalistycznych kompetencji zawodowych po podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi informatycznych czy zwiększenie kompetencji analitycznych i samoorganizacji.
Celem jednych z zajęć było nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie przedsiębiorczości. Obejmowały one m.in. diagnozowanie potrzeb klienta, analizę rynku i tworzenie profili klienta, generowanie pomysłów biznesowych oraz ich prototypowanie i testowanie. Ponadto, zajęcia dotyczyły także zagadnień dotyczących segmentacji rynku, relacji z klientem, identyfikacji strumieni przychodów, sieci partnerskich, kluczowych działań, kluczowych zasobów oraz struktury kosztów.
Warsztaty „Środowisko cad w rysunku projektowym - zaawansowane metody AUTOCAD” obejmował poszerzenie wiedzy z zakresu metod opracowywania rysunków projektowych oraz kształtowanie umiejętności wykorzystania w tym zakresie zaawansowanych funkcjonalności programu. Zajęcia były prowadzone przez Roberta Hoffmanna (UAM) oraz autoryzowanegp trenera AUTODESK – Michała Jastrzębskiego.
Kolejny z projektów został wykonany w ramach zajęć „Planowania przestrzenne na poziomie lokalnym” we współpracy z Kancelarią Urbanistyczną Filip Koczorowski. Celem warsztatów był rozwój specjalistycznych kompetencji zawodowych oraz samoorganizacji w zakresie umiejętności planowania i twórczego rozwiązywania problemów poprzez wykonanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru zlokalizowanego w Żydowie. Cała praca została uprzedzona jednodniowym wyjazdem studialnym w teren, który był przedmiotem projektowania. Pozwoliło to na przeprowadzenie dokładnej inwentaryzacji, którą przedstawia jedna z plansz. Jako, że cały projekt został przeniesiony z kalki na komputer zajęcia pozwoliły również na podniesienie umiejętności wykorzystania specjalistycznych programów komputerowych.